آفاقآمارهای بین‌المللیدر جهان چه میگذرد؟

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در سال 2020 براساس ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌المللی، برای پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های کلان پژوهشی و آموزشی کشورهای اسلامی از طریق تهیه، پردازش و روزآمدسازی اطلاعات پژوهشی با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد و به‌‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی برای سنجش فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام برای کمک به ارتقاء سطح علمی این کشورها فعالیت می‌کند.

آخرین رتبه‌بندی منتشرشده در سایت ISC از دانشگاه‌های جهان اسلام را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید

بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه ملک عبدالعزیز در عربستان سعودی در رتبه اول و سه دانشگاه ملک سعد، دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد و دانشگاه علم و فنّاوری ملک عبدالله در عربستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند

در رتبه پنجم دانشگاه مالایا، دانشگاه قاهره در مرتبه ششم و کالج پزشکی weill cornell قطر جایگاه هفتم را دارد. دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه Hacettepe در ترکیه رتبه‌های هشتم و نهم قرارگرفته‌اند و در رتبه آخر دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دارد.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به‌منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارت‌اند از پژوهش (با وزن60 درصد)، نوآوری (با وزن 15 درصد)، آموزش (با وزن 10 درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن 15 درصد) در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را موردسنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

منبع
ISC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا