آفاقدر جهان چه میگذرد؟گزارش‌های سیاستی

بررسی وضعیت سه کشور سنگاپور، مالزی و اندونزی در ارائه برنامه درسی بر پایه زبان انگلیسی

سایت استادی پورتال گزارش کوتاهی از وضعیت دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی در سه کشور جنوب شرق آسیا که بر پایه زبان انگلیسی تدریس می‌شوند را ارائه کرده است. در این گزارش ابتدا به معرفی اسناد راهبردی سه کشور در زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی اشاره شده است. کشور سنگاپور با طرح خود (Global Schoolhouse initiative) در سال 2002 به افزایش کیفیت آموزشی اهمیت داده است. مالزی نیز با راهبرد آموزشی خود (Malaysia Education Blueprint Strategy) در سال 2015 به کیفیت آموزش از طریق جذب دانشجویان بین‌المللی توجه دارد. این کشور، برای جذب دانشجوی بین‌المللی، هدف‌گذاری خود را بر اساس کشورهای با درآمد متوسط قرار داده است. اندونزی نیز اگرچه در حال حاضر تعداد دانشجویان بین‌المللی کمی دارد اما برای سال 2030 اهداف بلندی برای جذب دانشجو را تنظیم نموده است.

در ادامه گزارش به معرفی مهم‌ترین دانشگاه‌های این سه کشور که به زبان انگلیسی را در برنامه درسی خود توجه ویژه دارند را معرفی می‌کند.

در این سه کشور 25 دانشگاه به تدریس به زبان انگلیسی توجه ویژه دارند. 15 دانشگاه در مالزی، 7 دانشگاه در سنگاپور و 3 دانشگاه در اندونزی قرار دارند.

به‌صورت کلی 1188 برنامه درسی در این سه کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد که شرایط مناسبی را برای جذب دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرده است. 80 درصد از برنامه درسی به‌صورت تمام وقت است و حدود 45 درصد از دانشجویان در مقطع تحصیلی کارشناسی هستند که از متوسط جهانی (31 درصد)  بیشتر است.

محبوب‌ترین رشته‌های که ارائه‌شده و مورد تقاضا، رشته‌های مدیریت، مهندسی و علوم اجتماعی هستند.

متن گزارش:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا