آفاقدر جهان چه میگذرد؟نهادهای بین‌المللی

معرفی مؤسسه Studyportals

بستر آنلاین انتخاب برنامه آموزشی

در طول یک دهه اخیر وب‌سایت‌های جستجوی برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها نقش مؤثری در مسیر بین‌المللی سازی آموزش عالی در دنیا ایفا کرده‌اند. یکی از پایگاه‌های شناخته‌شده Studyportals است که به ابتکار کمیسیون اروپا و با حمایت تعداد زیادی از انجمن‌های دانشجویی بین‌المللی در زمینه معرفی برنامه‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی در سطح جهانی فعالیت می‌کند. این مؤسسه معنای دوگانه‌ای را برای هدف مرکزی خود که همان افزایش اهمیت آموزش بین‌المللی است بیان می‌کند. معنای اول تشویق امر آموزش توسط همه افراد، به هر شکل و در هر سطح برای رسیدن به جامعه‌ای بهتر است، و معنای دوم شفافیت کامل گزینه‌های آموزشی برای تسهیل مسیر رسیدن به بهترین انتخاب توسط خود دانشجو می‌باشد. این برنامه قصد دارد قدرت و اهمیت آموزش را به دنیا نشان دهد. مسیری که از طریق شفاف‌سازی انتخاب‌های آموزشی و دسترسی آزاد دادن به دانشجویان هموار می‌گردد.

خدمات این مؤسسه از طریق یک پلتفرم جست‌وجوی اینترنتی به دانشجویان ارائه می‌شود. این پلتفرم دانشجویان را قادر می‌سازد تا با جستجوی برنامه‌های گوناگون تحصیلی دانشگاه مناسب محل تحصیل خود را بیابند. بااین‌حال خدمات این مؤسسه تنها برای دانشجویان بین‌المللی نیست. این مرکز با ارائه روش‌های مؤثر بازاریابی بین‌المللی و استخدام نیرو، به دانشگاه‌ها و کشورهایی که دغدغه‌های بین‌المللی سازی آموزش عالی خود را دارند کمک می‌کند.

تعامل نزدیک این نهاد با سازمان‌هایی مثل داد، مؤسسه شورای فرهنگی بریتانیا و یونسکو به این مرکز امکان افزایش مخاطبان بین‌المللی خود را می‌دهد. برای مثال در سال 2021 این مرکز توانست به 52 میلیون دانشجو در سراسر دنیا برای رسیدن به بهترین اطلاعات از طریق ابزارهای جستجوی این مؤسسه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا