آفاقدر جهان چه میگذرد؟نهادهای بین‌المللی

معرفی موسسه DAAD آلمان

موسسه تبادلات آکادمیک؛ دِآآدِ (DAAD) آلمان

موسسه DAAD آلمان (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یک موسسه خصوصی، با بودجه فدرال و دولتی است که نمایندگی 365 موسسه آموزش‌عالی آلمان (100 دانشگاه و دانشگاه فنی، 162 دانشگاه عمومی علوم کاربردی و 52 کالج) را برعهده دارد. این موسسه هیچ برنامه‌ی تحصیلی یا دوره‌‌ی آموزشی ارائه نمی‌دهد، اما کمک هزینه‌های آموزشی در زمینه تحصیل و یا تحقیق در آلمان، در هر یک از موسسات آموزش‌عالی معتبر آلمان، آن‌هم به صورت رقابتی و مبتنی بر شایستگی افراد اعطا می‌کند. همچنین به دانشجویان آلمانی به‌ویژه دانشجویان دکترا و محققان برای مطالعات و تحقیقات در خارج از کشور کمک هزینه می‌دهد. این موسسه با بودجه سالانه 522 میلیون یورو و حمایت حدود 140.000 نفر در سراسر جهان، در واقع بزرگترین سازمان اعطای کمک هزینه‌های آموزشی و دانشگاهی در سراسر جهان به‌شمار می‌رود.

 این سازمان در 1 ژانویه سال 1925 تاسیس شد. دفتر مرکزی DAAD در بن  و دارای 15 دفتر بین‌المللی و شعب منطقه‌ای است.

کمک‌های مالی موسسه تبادلات دانشگاهی آلمان شامل بورس تحصیلی است که درخارج از کشور، برای دانشجویان از تمامی رشته های تحصیلی و در هر سطح مدرک تحصیلی، از جمله دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی وکارشناسی ارشد، دانشجویان دکتری و کاندیدای دکتری و فوق دکترا، دانشمندان و اعضای هیئت علمی در نظر گرفته می‌شود.

مؤسسه دآآد پل ارتباطی بین دانشگاه‌های آلمان و دانشگاه و مؤسسات آموزش‌عالی خارج از آلمان می‌باشد. از جمله اهداف این مؤسسه دراختیار قراردادن اطلاعات در خصوص سیستم آموزشی آلمان، تحصیل و تحقیقات در آلمان برای علاقه‌مندان به تحصیل و پژوهش در آلمان می‌باشد. مؤسسه دآآد با ارائه برنامه‌ها و بورس‌های تحصیلی، سعی در حمایت دانش پژوهان جوان در سرتاسر دنیا دارد.

یکی دیگر از فعالیت‌­های این مجموعه بزرگ، ارائه مشاوره در خصوص بین المللی سازی حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و دانشجویان، اساتید و محققان آلمانی با سایر دانشگاه‌های خارج از آلمان می‌باشد.

سرویس تبادل دانشگاهی آلمان دارای دو سایتhttps://www.daad.de/، German Academic Exchange Service – DAAD می‌باشد.

منبع
موسسه داد (DAAD) آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا