آفاقدر جهان چه میگذرد؟نهادهای بین‌المللی

موسسه شورای فرهنگی بریتانیا (British Council)

معرفی موسسه:

شورای انگلیس یک موسسه خیریه مرتبط با نهاد سلطنتی بریتانیاست که به عنوان سازمان بین المللی انگلستان برای فرصت های آموزشی و روابط فرهنگی تاسیس شده است. شورا فرهنگی بریتانیا در زمینه­‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و آموزش زبان انگلیسی در انگلستان و کشورهای دیگر فعال است. یکی از زمینه‌­های کاری اصلی این شورا آموزش بین‌المللی است.

این شورا دارای  7000 کارمند در بیش از 100 کشور جهان است با هزاران متخصص و سیاست­گذار و میلیون‌ها نفر همکاری می‌کند. شورای فرهنگی بریتانیا بیش از 75 درصد درآمد سالانه خود را که تقریباً 700 میلیون پوند است از خدمات ارائه شده به مشتریان، قراردادهای آموزشی و توسعه­‌ای کسب می کند و 25 درصد باقی مانده، توسط دولت انگلیس تأمین می­‌شود. اگرچه این شورا کمک هزینه دولتی دریافت می‌کند، اما از نظر عملیاتی از دولت انگلیس مستقل است.

آموزش زبان در موسسه شورای فرهنگی بریتانیا

تاریخچه تشکیل موسسه:

اوایل دهه 1930 دوران بی ثباتی جهانی بود. نفوذ انگلیس به دلیل یک رکود مالی جهانی که باعث کاهش سطح زندگی، شغل و تجارت شد، ضعیف شد.

در همان زمان که ایدئولوژی‌های افراطی با ظهور کمونیسم در روسیه و فاشیسم در آلمان، ایتالیا و اسپانیا در حال شکل‌گیری بود. دولت انگلیس در پاسخ به این روند، شورای انگلیس را ایجاد کرد.

فعالیت موسسه شورای بریتانیا:

شورای فرهنگی بریتانیا به جوانان کمک می‌کند تا مهارت‌ها، اعتماد به نفس و ارتباطاتی که به دنبال آن هستند، به دست بیاورند. توانایی‌های بالقوه خود را تقویت کرده و مشارکت در جوامع قوی و فراگیر را بیاموزند. از آن­‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، تحصیلات با کیفیت و کسب مدارک معتبر بین‌المللی حمایت می‌کنند. این شورا در هنر و فرهنگ، بیان و تبادل خلاق را تحریک می کند و خلاقیت را پرورش می دهد.

این موسسه تلاش می‌کند بهترین‌های انگلستان را با جهان و بهترین‌های جهان را با انگلیس ارتباط داده و وصل کند. این ارتباطات منجر به درک نقاط قوت یکدیگر و چالش‌ها و ارزش‌های مشترک بین آن‌ها می‌شود. این اعتماد بین مردم انگلیس و سایر کشورها باعث ایجاد اعتمادی می‌شود که حتی در صورت تیره شدن روابط رسمی نیز دوام می‌آورد.

برنامه‌های شورای بریتانیا برای جذب دانشجویان بین‌المللی:

بورسیه‌های تحصیلی کلان:

بورسیه‌های تحصیلی کلان بطور مشترک توسط کمپین GREAT و شورای بریتانیا با مشارکت موسسات آموزش‌عالی بریتانیا تأمین می‌شود و دانشجویان آینده‌نگر کارشناسی ارشد از طیف وسیعی از کشورها را مورد هدف قرار می‌دهد. هدف این برنامه افزایش قابل توجه تعداد فرصت‌ها برای دانشجویان، از طریق آموزش دانشگاهی در سطح جهانی به مخاطبان در کشورهای مورد نظر، و تقویت این پیام است که انگلستان همچنان از درخشان‌ترین و بهترین دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کند.

جوایز فارغ‌التحصیلان Study UK:

شورای بریتانیا هرساله همایشی به منظور اهدا جوایز به فارغ‌التحصیلان برگزار می‌کند. در واقع این برنامه به آشنایی بیشتر دانشجویان بین‌المللی با موسسات جذب و گسترش همکاری و ارتباط بین آن‌ها کمک می‌کند.

همایش اهدا جوایز فارغ التحصیلان شورای بریتانیا در چند مرحله انجام می‌شود. در ابتدا درخواست‌های اولیه از داوطلبان در اوایل پاییز پذیرفته شده و در مرحله بعد مراسم در سطح کشور برگزار می‌شود. گزارش نهایی همایش در رسانه‌های اجتماعی منعکس شده و در نهایت پس از بررسی و ارزیابی شرکت‌کنندگان، سه برنده جهانی در پاییز سال بعد معرفی می‌شوند.

جوایز فارغ‌التحصیلان Study UK راهی عالی برای موسسات انگلستان برای شناسایی، مشارکت و تجلیل از فارغ‌التحصیلان برتر انگلستان و ارتقاء سطح بین‌المللی آن‌ها است.

منبع
موسسه شورای فرهنگی بریتانیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا