آفاقاخباریادداشت‌ها و اخبار

روند کاهشی ثبت نام دانشجویان بین المللی با شیوع کرونا

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد روند کاهشی ثبت نام دانشجویان بین‌المللی با شیوع کرونا همچنان ادامه دارد و به بودجه حوزه آموزش بسیاری از کشورها آسیب زده است.
به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، آمارهای اخیر از دانشگاه‌های جهان نشان دهنده کاهش شدید ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در سال جاری است. در استرالیا فقط حدود دو سوم از ثبت نام‌هایی را که قبل از همه گیری انجام می‌شد، صورت گرفته است.
دست اندرکاران این صنعت از کاهش شدید تعداد دانشجویان بین‌المللی ابراز نگرانی کرده اند، با این حال مدیران تا زمانی که مرزهای کشورها بسته باشد، نمی‌توانند کاری انجام دهند.
به عنوان مثال یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا، بیش از ۳۲ درصد افت در ثبت نام‌های دانشجویان بین المللی را مشاهده کرد. در حالی که دانشگاه فناوری سیدنی در ترم اول ۲۰۲۱، در مقایسه با ترم اول سال ۲۰۱۹، ۳۵ درصد کاهش ثبت نام داشته است.
برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارج از کشور تخفیف هزینه تحصیل آنلاین ارائه می‌کنند تا این روند کاهشی کند شود. همچنین تعداد دانشجویان زیادی پس از به تعویق انداختن سال گذشته، دوره خود را بصورت آنلاین آغاز کردند.
دانشگاه‌های استرالیا تخمین می‌زنند که این میزان درآمد عملیاتی ۴.۹ درصد کاهش داشته و به ۱.۸ میلیارد دلار استرالیا برسد.
پس از شیوع ویروس کرونا، چالش‌های بسیاری برای دانشگاه‌ها و به ویژه چالش‌های مالی ایجاد شد. مبارزات بین المللی دانشجویی با بسته بودن مرزهای استرالیا ماه‌ها ادامه داشته است. معترضان معتقدند این روند بر ثبت نام دانشجویان بین المللی تأثیر منفی داشته است، زیرا بسیاری از آنها قادر به پرداخت هزینه‌های مشابه برای دوره‌های از راه دور نیستند.

منبع
خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا