آفاقدر جهان چه میگذرد؟نهادهای بین‌المللی

انجمن آموزش بین‌­الملل استرالیا

International Education Association of Australia (IEAA)

این انجمن در سال 2004 تاسیس شده است و هدف آن افزایش شهرت استرالیا در آموزش بین­‌المللی است. این هدف از طریق آموزش حرفه‌­ای، توانمندسازی و افزایش مشارکت اعضای خود محقق می‌شود. انجمن روندهای در حال ظهور در آموزش بین‌المللی را شناسایی کرده و سیاست­‌ها و راهبردهای موثر را برای بهره‌گیری از آنان پیشنهاد می­‌دهد و با همکاری شرکای مختلف دولتی و خصوصی، منافع ناشی از آموزش بین­‌المللی را به اجتماع وسیع‌­تری گسترش می‌‌دهد. انجمن دارای 2800 عضو از 330 موسسه و سازمان­های دولتی و خصوصی در استرالیا و سرتاسر جهان است. این اعضا از حوزه­‌های مختلف مرتبط با آموزش بین­‌المللی می­‌باشند.

این انجمن جوایز متعددی (7 جایزه) را برای تقدیر از فعالان حوزه آموزش بین‌­الملل در نظر گرفته است: جوایز در قالب­‌های دستاورد متمایز، موفقیت در رهبری، ستاره در حال ظهور تونی آدامز، بهترین روش، نوآوری، یادداشت حرفه‌­ای و پایان‌نامه برجسته اعطا می­‌گردد.

جایزه دستاورد متمایز: این جایزه به فردی تعلق می‌­گیرد که سهم برجسته­‌ای در معرفی ابتکارات کلیدی برای بهبود آموزش بین­‌المللی در استرالیا بر عهده داشته است. این فرد از طریق پژوهش، انتشار کتاب یا مقاله، توسعه برنامه یا سایر فعالیت‌ها، در آموزش بین‌­المللی سهم قابل‌توجهی داشته است.

جایزه موفقیت در رهبری: این جایزه به فردی که حداقل 10 سال تجربه رهبری سازمان­‌ها یا مؤسسات داشته و نقش چشم­گیری در توسعه آموزش بین­المللی داشته است تعلق می­گیرد. ایده پردازی، پایه­‌گذاری و مدیریت برنامه‌­های بین‌المللی، تقویت روابط مشترک بین افراد و سازمان­‌ها در داخل یا خارج از استرالیا ازجمله معیارهای انتخاب فرد است.

جایزه ستاره در حال ظهور تونی آدامز: این جایزه با هدف شناخت استعدادهای نوظهور در بخش آموزش بین‌الملل از فرد موفقی که در اوایل فعالیت خود در زمینه آموزش بین‌المللی است قدردانی می­کند و به افتخار پروفسور Tony Adams نام‌گذاری شده است.

جوایز بهترین روش و نوآوری: این جوایز از فرد یا تیمی تقدیر می­کند که از طریق نوآوری در بین‌­المللی‌­سازی برنامه­‌های درسی، بازاریابی یا جذب دانشجو، برنامه­‌های حمایت‌گرانه بین‌­المللی، طرح­‌های مشارکت اجتماعی و یادگیری، به آموزش بین‌­المللی کمک کرده است.

جایزه یادداشت حرفه­‌ای: این جایزه برای تقدیر از روزنامه‌­نگاران، تفسیر­های رسانه‌­ها و یا نشریاتی است که بر جنبه‌­های آموزش بین­‌المللی تمرکز دارند.

جایزه پایان­‌نامه برجسته: هدف این جایزه کمک به انجام پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری است و به افرادی تعلق می­‌گیرد که کار برجسته­‌ای در زمینه آموزش بین‌­المللی انجام داده باشند.

 اسامی برندگان این جوایز هر ساله در اجلاس آموزش بین‌­المللی استرالیا (Australian International Education Conference) اعلام می‌­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا