آفاقدر جهان چه میگذرد؟نهادهای بین‌المللی

سازمان NAFSA ( انجمن ملی امور دانشجویان خارجی)

 NAFSA: Association of International Educators

سازمان نفسا در ابتدا با نام انجمن ملی امور دانشجویان خارجی (National Association for Foreign Student Affairs) برای حمایت از دانشجویان خارجی در آمریکا به وجود آمد اما در سال‌های بعد با حفظ نام قبلی، ماموریت و چشم انداز خود را برای توسعه آموزش بین‌الملل در سراسر جهان تغییر داد. نفسا بزرگترین و جامع‌ترین انجمن غیرانتفاعی است که از متخصصان متعهد نسبت به توسعه آموزش‌عالی بین­‌المللی تشکیل شده‌است. این انجمن در سال 1948 تاسیس شده و دارای 10 هزار عضو از 3500 موسسه در 150 کشور است. دفتر مرکزی این انجمن در واشنگتن آمریکا قرار دارد. رسالت اصلی نفسا حمایت از سیاست­‌های تقویت و افزایش آموزش بین‌المللی و تبادل دانشجو بین آمریکا و دیگر ملت­‌ها است.

این انجمن با باور به اینکه که آموزش بین­‌المللی باعث توسعه یادگیری و پژوهشگری می ‌شود، درک و احترام، تنوع، عدالت، فراگیری و رفاه را برای همه افراد گسترش می­‌دهد و این اصول را برای توسعه و رهبری جامعه جهانی ضروری می­‌داند. در واقع نفسا به دنبال محیطی است که در آن هر دانشجو و محققی که به دنبال مزایای آموزش بین المللی است بتواند برای دستیابی به آن راهی پیدا کند.

تعداد زیادی از اعضای نفسا در دانشگاه‌ها و موسسات به عنوان مشاور و مامور پذیرش دانشجویان خارجی، مدیران برنامه های بین­المللی، مدرسان زبان انگلیسی، داوطلبان اجتماعی خدمت به دانشجویان، و مدیران برنامه­‌های تبادل دانشجو فعالیت می­‌کنند. همچنین اعضای انجمن‌ها و بنیادها، شرکت­‌های بین­‌المللی، مراکز تحقیقاتی­، سازمان‌های اجتماعی و گروه‌های فرهنگی عضو این انجمن هستند.

برنامه آفاق معرفی موسسات برتر جذب دانشجویان بین‌المللی

 نفسا خدمات گسترده ای در زمینه گسترش آموزش بین المللی، با ایجاد اصول صحیح عملکرد و فراهم آوردن فرصت های پیشرفت حرفه ای ارائه می دهد از جمله:

  • حمایت از متخصصان از طریق شبکه سازی
  • برگزاری همایش های مشترک و کنفرانس های حرفه ای در زمینه موضوعات گسترده آموزش بین‌المللی  
  • خدمات انتشارات تخصصی   

به علاوه این که سازمان نفسا دارای 5 اجتماع دانشی (Knowledge communities) است:

تحصیل در خارج از کشور

اجتماع دانشی آموزش خارج از کشور (EA) به متخصصانی خدمت می‌کند که به دانشجویان ایالات متحده در زمینه تحصیل، کارآموزی، کار و فرصت های داوطلبانه در خارج از کشور مشاوره می‌دهند.

  • رهبری آموزش بین‌المللی (IEL)

این اجتماع دانشی به نیازهای متخصصان بین المللی که در زمینه های برنامه ریزی، هماهنگی و ایجاد تعهد برای بین‌المللی سازی فعالیت می‌­کنند، و در شبکه‌های اداری، دانشکده ها و خدمات آموزش بین‌المللی حضور دارند توجه می‌کند.

  • مدیریت ثبت نام بین‌المللی

اجتماع دانشی مدیریت ثبت نام بین‌المللی (IEM) نیازهای متخصصانی را که در زمینه پذیرش، جذب، مدیریت ثبت نام، بازاریابی، ارزیابی اعتبارنامه، برنامه‌های فشرده زبان انگلیسی، آژانس‌های برنامه حمایت مالی و مشاوره در خارج از کشور کار می‌کنند، برآورده می‌کند.

  • خدمات بین‌المللی دانشجویی و پژوهشگری

این اجتماع دانشی فرصت‌هایی برای توسعه حرفه‌ای دانشجویان بین‌المللی و مشاوران دانشگاهی و همه کسانی که در برنامه‌های بین المللی دانشگاهی کار می‌کنند یا داوطلب می‌شوند را فراهم می‌کند.

  • آموزش، یادگیری و بورس تحصیلی

اجتماع دانشی آموزش، یادگیری و بورس تحصیلی (TLS) ارتباطات بین بورس تحصیلی و سیاستگذاری را تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا