آفاقاخباریادداشت‌ها و اخبار

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل

باحضور رئیس سازمان امور دانشجویان؛جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان: جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، با حضور دکتر داداش پور، معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان روز شنبه 18 تیرماه افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر جعفر رازقی مدیر کل اموردانشجویان بین‌الملل سازمان گفت: این جشنواره با همت اداره کل امور دانشجویان بین‌الملل و با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، برگزار می‌شود و برای بیش از  ۹1 دانشگاه که دانشجوی بین‌الملل دارند، جهت حضور در این جشنواره، دعوت نامه ارسال شده‌ است.

وی گفت: در این جشنواره بیش از ۳۰ غرفه به دانشجویان کشورها و ملیت‌های مختلف، سازمان‌ها، ارگان و شرکت‌های استان قزوین اختصاص پیدا کرده است؛ بطوریکه به هر کدام از ملیت‌های حاضر، یک غرفه جهت معرفی نمادهای فرهنگی کشورشان اختصاص داده شده است. علاوه بر این، بخشی از غرفه‌ها به سازمان‌های پشتیبانی کننده جشنواره برای معرفی دستاوردهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دارد.

دکتر رازقی افزود: برگزاری مسابقات، کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی و بازدید از اماکن دیدنی شهر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی نیز بخشی دیگر از این جشنواره خواهد بود.

مدیر کل امور دانشجویان بین الملل گفت: در جشنواره فرهنگ ملل، علاوه بر دانشجویان بین‌المللی از سفیران، رایزنان فرهنگی، چهره‌ها و شخصیت‌های ملی و استانی که فعالیت‌های بین‌المللی دارند دعوت شده است.

در پایان، دکتر رازقی افزود: آشنایی دانشجویان با فرهنگ، تاریخ و آداب رسوم کشورهای مختلف، عمق بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها به جهت بسترسازی برای دیپلماسی علمی و فرهنگی، گسترش احساس مثبت و تعلق خاطر در میان دانشجویان ملل نسبت به فضای داخلی کشور به خصوص فضای دانشگاهی، ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت بین فرهنگ‌های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی و نیز جذاب‌سازی دانشگاه‌های ایران برای دانشجویان غیر ایرانی به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل، از اهداف این جشنواره است.

لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، از ۱۸ تا ۲۰ تیر ماه جاری به مدت سه روز برگزار می‌شود.  

منبع
سایت سازمان امور دانشجویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا