آفاقآمارهای بین‌المللی

تاثیراقتصادی دانشجویان بین‌المللی بر نواحی انگلستان

تاثیراقتصادی دانشجویان بین‌المللی بر نواحی انگلستان

نمودار بالا تاثیراقتصادی دانشجویان بین‌المللی بر نواحی انگلستان را نشان می‌دهد و بیانگر آن است که دانشجویان بین‌المللی سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی ملی و درآمد حاصل از صادرات در کشور انگلستان دارند.  هم‌چنین این داده‌ها نشان می‌دهند که مشاغل ایجاد شده توسط دانشجویان بین‌المللی در سطح منطقه‌ای و هزینه پرداخت شده توسط آن‌ها برای امور روزمره در گسترش مشاغل محلی و اقتصاد منطقه‌ای انگلستان تاثیر به‌سزایی داشته است.

نمونه فکت‌هایی از تاثیر اقتصادی دانشجویان بین‌المللی در کشور انگلستان: (تا سال 2017) به نقل از سایت Universities UK

  • هزینه‌های خارج از دانشگاه توسط دانشجویان بین‌المللی و بازدید خانواد‌ه‌ها و بستگان آن‌ها به عنوان توریست در کشور انگلستان 25.8 میلیارد پوند تولید ناخالص برای اقتصاد انگلستان ایجاد کر د. در واقع این امر، 13.8 میلیارد پوند ارزش افزوده ناخالص (GVA) به تولید ناخالص داخلی انگلستان کمک کرده است.
  • مشاغلی که به واسطه دانشجویان بین‌المللی و بازدیدکنندگان از آن‌ها در سراسر بریتانیا به وجود آمده‌است، معادل 206،600 شغل تمام وقت در سطح ملی است.
  • دانشجویان بین‌المللی در انگلستان، مسئول 10.8 میلیارد پوند درآمد صادراتی این کشور هستند.
  • هزینه دانشجویان بین‌المللی خارج از شهریه دانشگاه و محل اقامت (یعنی هزینه‌های خارج از دانشگاه) 5.4 میلیارد پوند است.
  • دانشجویان بین‌المللی باعث تقویت سایر صنایع بریتانیا نیز می‌شوند، به عنوان مثال 750 میلیون پوند به صنعت حمل و نقل انگلستان و 690 میلیون پوند به صنعت خرده فروشی به عنوان سرمایه در گردش اضافه می‌کنند.
  • فعالیت اقتصادی و اشتغال حاصل از هزینه‌های دانشجویان بین‌المللی خارج از دانشگاه 1 میلیارد پوند درآمد مالیاتی ایجاد کرد. این معادل حقوق 31،700 پرستار یا 25،000 افسر پلیس است.
منبع
سایت Universities UK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا