آفاقاخباریادداشت‌ها و اخبار

جذب دانشجویان خارجی مهم‌ترین مسیر بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران جذب دانشجویان خارجی مهم ترین مسیر بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها دانست و گفت: ارتباطات دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی با دانشگاه باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در جشن فصل بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بهترین راه‌ها برای بین‌المللی شدن را پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه دانست و گفت: در آستانه فرارسیدن سال جدید، باید اذعان کنم که سال بسیار سختی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران پشت سر گذاشتیم و در کنار امور روتین، شیوع همه‌گیری کرونا و مشکلات ناشی از آن در کشور، مسائل مختلف و سختی‌هایی برای دانشجویان داخلی و دانشجویان بین‌المللی به وجود آورد و من از همان ابتدا از مسئولان و همکاران خواستم که حداکثر تلاش را برای تسهیل شرایط، به‌کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ سال پیش وارد دانشگاه شدم و تلاش کرده‌ام طی این سال‌ها روحیه دانشجویی خود را حفظ کنم، اظهار داشت: همچنان خود را دانشجوی این مجموعه می‌دانم چرا که مانند بسیاری از شما تجربه زندگی خوابگاهی را داشته‌ام و در کنار آن به واسطه تحصیل در خارج از کشور، تجربه زندگی در غربت را نیز دارم پس درک شرایط دانشجویان خارجی و سختی‌هایی که در طول دوران تحصیل متحمل می‌شوند، برایم دور از ذهن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: به همین دلیل بارها از معاون بین‌الملل دانشگاه خواسته‌ام که مراقب مهمانان خارجی در این دوران سخت باشند و تا آنجا که اطلاع دارم ایشان حداکثر تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

دکتر کریمی سپس با اشاره به قدمت ۱۷۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران از دوره دارالفنون تاکنون، بیان داشت: دانشگاه تاریخ بلندبالایی را پشت سر خود دارد، تلاش بسیاری در دوره‌ها و سطوح مختلف برای  پیشرفت این مجموعه به ویژه در حوزه‌های آموزش و پژوهش انجام شده و طبیعی است که مجموعه‌ای با این قدمت بلافاصله بعد از رفع وظایف و مسئولیت‌های داخلی‌اش باید به فکر بین‌المللی شدن و ارتباطات بین‌المللی باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی یکی از بهترین راه‌ها برای بین‌المللی شدن را پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه دانست و گفت: از سال‌های قبل دانشگاه به این عرصه وارد شده و خوشبختانه در طول بیش از سه سال گذشته که تیم فعلی مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفته‌اند، با تلاش‌های معاون بین‌الملل دانشگاه این مسیر ادامه یافته و سعی شده موانع و مشکلات موجود برداشته شود.

دکتر کریمی با قدردانی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اساتید علاقه‌مند و همکاران این حوزه برای پیشبرد اهداف بین‌المللی سازی دانشگاه، افزود: مدتی ممکن بود تعداد و پذیرش دانشجویان مساله اهمیت بیشتری داشته باشد اما از جایی به بعد کیفیت، مدل و تنوع رشته‌ها و خدمات مختلفی که دانشگاه ارائه می‌دهد، اهمیت خواهد داشت.

وی همچنین حفظ ارتباطات دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی با دانشگاه را موضوعی مهم قلمداد کرد و گفت: بدون شک این دانشجویان نیز مانند همه ما که این دوران را گذراندیم گرایش خاصی به دانشگاه خواهند داشت ضمن اینکه دانشگاه نیز وظیفه دارد تا ارتباط خود را با فارغ‌التحصیلانش حفظ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بسیاری از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه هنگام بازگشت به کشور خود، مسئولیت‌های گوناگون دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی بر عهده می‌گیرند که حفظ ارتباط با آن‌ها موجب ارائه خدمات بهتر به دانشجویان در سطوح مختلف، افزایش پذیرش متقاضیان بین‌المللی و ارائه فکرهای نو در این حیطه خواهد شد چرا که فکرهای نو حاصل تراوشات ذهنی دانشجویان و اساتیدی است که در حوزه بین‌الملل کار می‌کنند.

منبع
بخش علمی و دانشگاهی سایت ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا